lauantai 16. maaliskuuta 2013

Wc ja olkkarin chaos...


Tässä on meidän wc... toinen niistä, se käytetympi.
Pönttö on menossa vaihtoon,
se nuppi juttu jotenkin rikki.
Jokunen vuosi sitten postettiin wc:stä sinne
laittamamme isot harmaat laatat lattiasta,
tämä wc "elää" aika paljon,
joten laatat irtoili.
Laitettiin sitten kiva muovimatto,
joka on sävyltään sama kuin oli
laatatkin.
Kun tähän taloon muutettiin,
wc:ssä oli marjapuuron väriset seinälaatat ja jotain heinän
tapasia kuvioita.
Minä en tykänny yhtään,
maalasin laatat laattamaalilla.
Sitten viimesimmän wc remontin, laitoin seinään
puolipaneelin ja tietysti valkoseksi.
Kauppojen allaskaapit ei sopinu tänne,
en tykänny niistä yhtään,
enkä löytäny mitään edes sen tapasta mistä olisin tykänny.
Niinpä väkertelin tuon allaskaapin ite.
Se on ihan kiinteä,
allas on "upotetu" ja silikonilla
suojattu ympäriinsä. Pöytäkannen laatoitin
keittiörempasta jääneillä valkeilla kiiltävillä fasettilaatoilla.
Mitenkään ammattilaisen jälkihän tuolla ei näy,
minä tykkään että valmista on tultava ja nopeesti..
Mutta hyvin oon viihtyny,
siellä on sellanen fiilis, mistä tykkään.
Vaikkakin oman käden jälki näkyy..
En sitten oo mitenkään siivoillu wc:tä kuvausta
varten, peilit on roiskeita täynnä,
mutta pliis, älkää katsoko niitä. ;)

Tänään oon tehny kaikkea muuta kun siivonnu vessaa,
mullahan on ollu se karmee vimma vaihtaa olkkarissa järjestystä.
Pyöritelly sohvia ympäri ämpäri ja
kävinpä jopa ostamassa tänään liimapuulevyä ja harkkoja,
että värkkään sen tv-tason itse.. 
saa sellasen kun tarvii. 
Kun olis ollu haaveissa sijoittaa tv toisen sohvan paikalle,
suht matalalle tasolle.
Makustelin sitten päivällä sohvaa uudella paikallaan ja
mulle tuli sitten kamalan sokkeloinen olo.
Olkkari kun ei oo mitenkään iso.
Sitten se tuli... joo antaapa olla.
Jyräsin kuitenkin vitriinin ja senkin toistensa paikoille.
Siitäkös mylläkkä syntyi...
Kellolle uutta paikkaa ja kaikenlaiset härpäkkeet.. huuh.
Kaikkeen sitä pitää ryhtyä.
Vaan eipä tuo ollut pahaksi, 
pyyhkäsin ikkunat samalla sisältä ja ulkoa.
Ja voi sitä pölypalleron määrää, minkä saalistin imurilla ja
pölyrätillä selasista paikoista, mihin ei oo aurinko
pitkään aikaan paistellut. Senkin ja vitriinin takaa...



Senkin päälle kerääntyi vähän liikaa tavaraa,
pitää niitä vähän levitellä sieltä muualle.



Tuota pikkusenkin seutua en vain
saanut järjestykseen.. ja
päätin että olkoot... ei jakka enää.
Syötiin ruoka ja tyttären tekemät creme bruleet, (AH miten ihanaa),
sittenkös ei jaksanut enää niitä harkkojakaan pihalle kantaa.
Siinä ne ootteloo huomista päivää,
josko sitten.
Mutta, mukavaa lauantaita kaikille!
Mun tuunaus jutussa on maalit kohta kuivanu,
ehkä mä vilautan sitä huomenna teillekkin.
Se ei tosin oo mun keksintö,
oon ollu ideavarkaissa yhdessä blogissa... 
Siihen asti,
se on MOIKKA!

5 kommenttia:

  1. No huomenna on uusi päivä ja kenties harkotkin saavat sitten kyytiä. Ahkera olet ollut joka tapauksessa.

    Ei tosiaan aina tarvita isoja remppoja vessoissa & kylpyhuoneissa. Maalilla ja muutamalla muulla pienellä jutulla saa ihmeitä aikaan :-) Olen yrittänyt miehelleni ehdottaa keittiön seinälaattojen maalaamista, mutta ei tuu mitään, täystyrmäys ;-)

    Hyvät viikonlopun jatkot,
    Katja

    VastaaPoista
  2. Harkot lepäilee edelleen eteisen lattilla, mutta ajattelin ehdottaa, kun vien lapset mäenlaskuun, että otetaanpa jokainen yks tai kaks kantoon ja viedään ne pihalle mennessämme.. kesäks niille onkin jo käyttöä.

    Mä olen huomannut, että miehet on erityisen vaikea saada innostumaan näistä prokkiksista...niistä on vaivaa ja ne suunnittelee niitä ja tekee niistä usein niin vaikeita, että se tekemisen kuorma on usein sitten ihan mahoton.
    Oonkin tehnyt nykyään niin, että hommaan tarvikkeet ja oon asiaa alottamassa, kun mies ryntää apuun ja
    auttaa sitten hommassa. Se huomaa että "ei himpatti, pakko kai se on auttaa, kun eihän tuosta muuten mitään tuu" hivelee samalla miehen itsetuntuo kun on tarpeellinen, eikä vaimo teekkään KAIKKEA itse. ;)
    Joten eikun maalikauppaan, vähän maalarinteippiä ja pensseleitä ja ehkä se saumakynä. Ja sit tärkeen näkösenä teippailemaan!! ;)
    Siitä se lähtee... :D
    Piia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on kyllä hyvä tekniikka/taktiikka. Pitäisi ottaa opiksi :-D

      Poista